VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
(dále též jen „Podmínky“)
společnosti
Optimal program s.r.o.,
IČO: 14054914, se sídlem Šmolovy 181, 580 01 Havlíčkův Brod,
zapsané v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 48715
(dále jen „Poskytovatel“)
1. Definice základních pojmů
1.1 Tyto Podmínky upravují vztahy Poskytovatele a jeho zákazníků při dodávání produktů Poskytovatele.
1.2 Produktem se rozumí software vytvořený a vlastněný Poskytovatelem, který slouží jako objednávkový systém pro stravování zaměstnanců ve firmách či pro restaurace, které dodávají jídlo svým firemním zákazníkům. Systém je autorským dílem Poskytovatele (dále jen „Systém“).
1.3 Zákazníkem se rozumí jakákoliv právnická či podnikající fyzická osoba, která má zájem používat Systém (dále jen „Zákazník“). Systém slouží primárně pro podnikatele. Je-li Zákazníkem fyzická osoba, odesláním žádosti o přístup do Systému potvrzuje, že jej bude používat v rámci výkonu své podnikatelské činnosti, tedy nikoliv jako spotřebitel.
1.4 Poskytovatel nabízí přístup do Systému primárně prostřednictvím jeho webových stránek: www.objednavkaobedu.cz (dále jen „Web“).
1.5 Na Webu je k dispozici registrační formulář, jenž může vyplnit a odeslat každý po zadání jeho jména a příjmení, obchodní firmy a kontaktních údajů (dále jen „Registrační formulář“).
1.6 Smlouvou se rozumí smlouva uzavřená mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, jejímž předmětem je zejména poskytnutí úplatné licence k užívání Systému a případně též souvisejících placených služeb, jako je např. úprava, aktualizace, rozšíření, servis, apod. Systému (dále jen „Smlouva“).
1.7 Objednávkou se rozumí závazná poptávka Zákazníka na uzavření Smlouvy doručená Poskytovateli, kterou může Zákazník učinit jakýmkoliv způsobem dle čl. 10 Podmínek (dále jen „Objednávka“).
1.8 Ceníkem Poskytovatele se rozumí přehled aktuálních cen za užívání Systému vč. souvisejících činností a doprovodných modulů uvedených v dokumentu „Ceník systému Objednávka obědů“, který je k dispozici na Webu (dále jen „Ceník“). Ceny jsou v uvedené bez DPH.
1.9 Cenovou nabídkou se rozumí individuální nabídka Poskytovatele na poskytnutí licence k užívání Systému s konkrétními parametry pro konkrétního Zákazníka vč. případných doprovodných služeb, kterou Poskytovatel může zaslat Zákazníkovi (dále jen „Cenová nabídka“).
2. Rozsah užití Podmínek
2.1 Tyto Podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Poskytovatele a Zákazníka v souvislosti s poskytnutím přístupu do Systému, jeho užíváním a případnou následnou správou, údržbou, servisem či aktualizacemi Systému prováděnými Poskytovatelem.
2.2 Tyto Podmínky se vztahují na všechny uzavřené Smlouvy bez ohledu na místo, formu a čas jejich uzavření.
2.3 Podmínky se použijí v případě, pokud konkrétní Smlouva nestanoví něco jiného.
2.4 Podmínky se užijí přiměřeně též na vztah Poskytovatele a Zákazníka před uzavřením Smlouvy, od odeslání vyplněného Registračního formuláře na Webu až do uzavření Smlouvy, avšak s vyloučením zejména odpovědnosti Poskytovatele za funkčnost či vady Systému a práv Zákazníka, která má Zákazník až po uzavření Smlouvy.
2.5 Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto Podmínky měnit, a to zejména s ohledem na případné legislativní změny či změny ve fungování Systému. Zákazníkovi, který má uzavřenou Smlouvu, bude plánovaná změna Podmínek oznámena s předstihem alespoň jeden měsíc před její účinností. Nevyjádří-li Zákazník se změnou nesouhlas do dne nabytí její účinnosti, platí, že s ní souhlasí. Vyjádří-li Zákazník v této lhůtě svůj nesouhlas, je oprávněn od Smlouvy odstoupit (čl. 8.4 Podmínek).
3. Přístup do Systému, uzavření Smlouvy
3.1 Vyplněním a odesláním Registračního formuláře na Webu Zákazník potvrzuje, že se seznámil s Ceníkem a že si přečetl tyto Podmínky, s nimiž souhlasí.
3.2 Po provedení registrace obdrží Zákazník na jím zadaný e-mail přihlašovací údaje do Systému. Při prvním přihlášení bude vyzván ke změně zadaného hesla. Následně bude oprávněn po dobu 1 (jednoho) měsíce od prvního přihlášení bezplatně používat Systém za účelem jeho vyzkoušení.
3.3 Po uplynutí trial verze Systému dle čl. 3.2 Podmínek či během ní může Zákazník od Poskytovatele obdržet nabídku na prodloužení přístupu do Systému. Nabídka může mít též formu automatického zaslání zálohové (proforma) faktury Poskytovatele na prodloužení přístupu do Systému Zákazníkovi.
3.4 Zákazník, který má zájem na prodloužení přístupu do Systému, může též sám aktivně zaslat Poskytovateli Objednávku. Není-li doručená Objednávka kompletní, či pokud není dostatečně určitá, může Poskytovatel vyzvat Zákazníka k jejímu upřesnění či k doplnění příslušných údajů.
3.5 Prodloužení přístupu do Systému je možné pouze za úplatu. Zákazník, který má zájem pokračovat v užívání Systému, je povinen sdělit Poskytovateli jeho přesné a aktuální fakturační údaje (min. v rozsahu: obchodní firma, IČO, DIČ, sídlo podnikání) za účelem vystavení první zálohové faktury Poskytovatele.
3.6 První zálohovou fakturu následně Zákazník obdrží po uplynutí lhůty dle čl. 3.2 Podmínek, a to ve formě předplatného na další měsíc užívání Systému. Zákazník si může případně zvolit zvýhodněné roční předplatné.
3.7 Uhrazení první zálohové faktury Poskytovatele Zákazníkem se považuje za uzavření Smlouvy. Poskytovatel může se Zákazníkem uzavřít též individuální Smlouvu. Okamžikem uzavření Smlouvy dochází k přechodu nebezpečí škody na věci z Poskytovatele na Zákazníka.
3.8 Obsah smluvního vztahu je vymezen uzavřenou Smlouvou a těmito Podmínkami.
3.9 K Systému je možné na přání Zákazníka naimplementovat též doprovodné softwarové moduly jako např. „modul pro terminály na výdej a objednávání jídel“ či „modul pro evidenci, sledování i řešení agendy plateb za stravu“. Zákazník bere na vědomí, že pokud je k doprovodným modulům potřeba určitý hardware, Poskytovatel jej nedodává a hardware tak není zahrnut v ceně modulu.
4. Cena a platební podmínky
4.1 Cena za užívání Systému se skládá ze základní ceny s tarify, jenž se odvíjí vždy od počtu vydaných jídel a z případných dalších položek dle platného Ceníku (např. cena za hromadný import uživatelů do Systému nebo za doplňkové moduly dle čl. 3.8 Podmínek).
4.2 Základní cena je stanovena vždy buď za 1 (jeden) měsíc nebo 1 (jeden) rok používání Systému, a to formou předplatného za poskytnutí licence na dané období. Základní cena – tarif se mění vždy dle vyhodnocení počtu jídel vydaných v uplynulém období, za které bylo uhrazeno předplatné. Cena na další období může být tedy v závislosti na tomto ukazateli zvýšena/snížena.
4.3 V základní ceně může být dle zvoleného tarifu zahrnuta i předplacená podpora pro případ potřeby dodatečných úprav Systému či servisních zásahů Poskytovatele.
4.4 Pokud není podpora v základní ceně zahrnuta, bere Zákazník na vědomí, že budou případné dodatečné úpravy Systému či servisní zásahy Poskytovatele účtovány vždy zvlášť dle skutečně odpracovaných hodin. Podrobnosti stanoví vždy aktuální Ceník, příp. uzavřená Smlouva.
4.5 Cena za první prodloužení přístupu do Systému po vyzkoušení trial verze dle čl. 3.2 Podmínek bude stanovena vždy na základě automatického vyhodnocení počtu vydaných jídel během prvního bezplatného měsíce používání Systému Zákazníkem.
4.6 Cena je splatná vždy bezhotovostně na účet Poskytovatele na základě zálohové faktury vystavené Poskytovatelem a doručené Zákazníkovi. Zálohová faktura bude Poskytovatelem vystavována zpravidla první den následující po uplynutí doby předplatného, a to na celé následující období (měsíc/rok).
4.7 Ke všem cenám v Ceníku bude vždy připočtena DPH ve výši dle aktuálně platné zákonné sazby, bude-li Poskytovatel v rozhodné době plátcem DPH.
4.8 Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel si vyhrazuje právo jednostranné změny cen uvedených v Ceníku, a to zejména v případě změny kurzu, inflace nebo při změnách vstupních nákladů Poskytovatele, změnách legislativy, či změnách podmínek na trhu. Zvýšení cen bude předem oznámeno Zákazníkovi se zasláním nového Ceníku či individuální Cenové nabídky.
4.9 Včasnou úhradou zálohy na další období dojde k automatickému prodloužení licence k užívání Systému vždy znovu na stejné období. Zákazník však bere na vědomí, že na prodloužení licence není právní nárok.
4.10 Po zaplacení zálohy vystaví Poskytovatel Zákazníkovi konečný daňový doklad - fakturu, na kterou bude započtena uhrazená záloha.
4.11 Splatnost všech zálohových a případně i běžných faktur Poskytovatele činí 15 dnů. Nedojde-li mezi Smluvními stranami k jinému ujednání, budou faktury Poskytovatele zasílány na e-mail uvedený Zákazníkem v Registračním formuláři.
4.12 Za okamžik úhrady jakékoliv částky Zákazníkem se považuje vždy až okamžik připsání příslušné částky na příslušný účet Poskytovatele uvedený ve faktuře.
5. Užívání Systému, poskytnutí licence
5.1 Na základě uzavřené Smlouvy je Zákazník oprávněn po sjednanou dobu užívat za úplatu Systém a Poskytovatel je povinen Zákazníkovi užívání Systému umožnit. Za umožnění užívání Systému se považuje poskytnutí přístupových údajů do Systému Zákazníkovi.
5.2 Zákazník bere na vědomí, že Systém běží na serverech zajištěných Poskytovatelem a může být spravován a upravován pouze Poskytovatelem. Zákazník není oprávněn provádět v Systému jakékoliv změny vyjma předvolených individuálních nastavení uživatele.
5.3 Zákazník bere dále na vědomí, že Systém je po celou dobu ve vlastnictví Poskytovatele. Zaplacením předplatného na určité období vzniká Zákazníkovi pouze právo (licence) k užití Systému pro jeho vlastní potřebu na dohodnutou dobu.
5.4 Zasláním přístupových údajů k Systému poskytuje Poskytovatel Zákazníkovi nevýhradní, nepřenosnou, územně a časově omezenou licenci k užívání Systému.
5.5 Za první měsíc užívání Systému je licence poskytována bezúplatně, počínaje druhým měsícem a dále pak již pouze úplatně na základě uzavřené Smlouvy.
5.6 Uhrazením předplatného (zálohy) na další období dochází vždy automaticky k prodloužení platnosti licence na další příslušné období.
5.7 Zákazník bere na vědomí, že obsahem poskytované licence je právo Systém užívat pouze pro jeho vlastní potřebu, resp. pro potřebu jeho vlastní firmy a jejích zaměstnanců, spolupracovníků či klientů, nikoliv však již Systém např. upravovat, či jej přenechávat k užívání za stejným účelem jiným osobám; tím však není dotčeno práva Zákazníka, který provozuje restauraci či jiné obdobné zařízení, umožnit jeho klientům zadání údajů o jejich zaměstnancích či strávnících do Systému.
5.8 Licence je poskytována pro území České republiky a Slovenské republiky.
5.9 Licence zaniká uplynutím doby její platnosti nebo zrušením Smlouvy.
6. Některá další práva a povinnosti smluvních stran
6.1 Zákazník je povinen uvádět Poskytovateli vždy úplné, přesné a pravdivé údaje o něm a jeho firmě a odpovídá za případnou škodu, která porušením této povinnosti Poskytovateli vznikne.
6.2 Zákazník je povinen poskytovat Poskytovateli při spuštění, aktualizacích a údržbě Systému plnou součinnost a pravdivě a včas jej informovat o všech skutečnostech relevantních pro funkčnost Systému.
6.3 Každý Zákazník je oprávněn využít trial verzi Systému dle čl. 3.2 Podmínek pouze jednou. Poskytovatel je oprávněn během této doby Zákazníkovi kdykoliv omezit rozsah užívání Systému, nebo mu přístup do Systému zcela zablokovat, zejména pokud má podezření, že tentýž Zákazník využívá trial verzi opakovaně.
6.4 Zákazník není oprávněn poskytnout podlicenci k Systému další osobě, ani není oprávněn postoupit licenci na další osobu.
6.5 Zákazník není na základě poskytnuté licence oprávněn Systém zejména kopírovat, šířit, reprodukovat, oddělovat jeho části, či vytvářet jeho odvozené verze, provádět zpětnou analýzu Systému, rozebírat, upravovat, měnit, modifikovat, dekompilovat, překládat či zpracovávat Systém, ani provádět jakékoli pokusy o zjištění jeho zdrojového kódu.
6.6 Zákazník není oprávněn využívat pro přístup do Systému žádné automatické nástroje (např. roboty), ani zasahovat do Systému, do jeho provozu a obvyklého využití (např. přenosem vysokého objemu dat), ani provádět testy zranitelnosti Systému, či se dopouštět jakéhokoliv jiného obdobného chování, které by mohlo mít vliv na stabilitu či funkčnost Systému, nebo v důsledku kterého může dojít k jeho nadměrnému zatížení.
6.7 Zákazník bere na vědomí, že je plně odpovědný za veškerý obsah, jenž do Systému zadá, zejména za jeho legální původ, soulad s platnými právními předpisy, za to, že nahraná data jsou nezávadná (zejména neobsahují žádné viry, apod.), že je oprávněn s těmito daty disponovat a že jím vložený obsah nezasahuje do práv třetích osob, atd.
6.8 Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že Poskytovatel je oprávněn postoupit všechna práva a povinnosti (postoupení Smlouvy) nebo případně jen některé pohledávky (zejména peněžité), vyplývající ze Smlouvy, kdykoliv na jakoukoliv třetí osobu, a to i bez předchozího souhlasu Zákazníka.
6.9 Postoupení práv či Smlouvy je vůči Zákazníkovi účinné dnem, kdy mu jej Poskytovatel oznámí, nebo postupník prokáže.
6.10 Poskytovatel je povinen umožnit Zákazníkovi, s nímž uzavřel Smlouvu, nerušené užívání Systému a zajistit jeho funkčnost po celou dobu platnosti zakoupené licence.
6.11 Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoliv, i bez předchozího upozornění Zákazníka, měnit či upravovat některé funkcionality Systému zejména s ohledem na jeho neustálý rozvoj a vylepšování. Tyto nové funkční prvky může následně Poskytovatel dle svého uvážení zahrnout do předplacených tarifů jako jejich standardní součást. Zákazník však bere na vědomí, že se toho nemůže domáhat. Případně může Poskytovatel změnit ceny jednotlivých položek v Ceníku.
6.12 Poskytovatel má právo na náhradu škody, jenž mu vznikne v příčinné souvislosti s porušením kterékoliv povinnosti Zákazníka stanovené ve Smlouvě či v těchto Podmínkách.
6.13 Obě smluvní strany se zavazují se vždy bez zbytečného odkladu vzájemně informovat o změnách veškerých údajů, které jsou relevantní pro plnění jejich závazků vyplývajících ze Smlouvy (zejména kontaktních údajů či údajů potřebných pro správný chod a údržbu Systému, apod.).
7. Odpovědnost za vady, servis Systému
7.1 Poskytovatel odpovídá za případné vady Systému v rozsahu dle platných právních předpisů.
7.2 Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel neodpovídá zejména za vady Systému, které byly způsobeny jeho nesprávným užíváním nebo činností Zákazníka či třetích osob.
7.3 Vyskytne-li se v Systému vada, za kterou odpovídá Poskytovatel a pro kterou nelze Systém užívat k určenému účelu, je Zákazník, který má uzavřenou Smlouvu a platnou licenci, oprávněn tuto vadu u Poskytovatele reklamovat.
7.4 Reklamace může být učiněna jakýmkoliv způsobem dle čl. 10.4 Podmínek. V reklamaci je Zákazník povinen popsat vadu a uvést, jak a od kdy se vada projevuje.
7.5 Poskytovatel potvrdí Zákazníkovi přijetí reklamace do dvou (2) pracovních dnů. Reklamace bude Poskytovatelem následně posouzena a bude rozhodnuto o její oprávněnosti a případně o způsobu jejího řešení. O tom bude Zákazník vyrozuměn.
7.6 Bude-li reklamace oprávněná, začne Poskytovatel pracovat na odstranění vady do dvou (2) pracovních dnů ode dne potvrzení o přijetí reklamace. Vada bude následně odstraněna dle její složitosti v co nejkratší možné lhůtě.
7.7 Neuzná-li Poskytovatel reklamaci, sdělí Zákazníkovi současně důvody, proč nepovažuje reklamovanou vadu za vadu Systému, resp. za vadu Systému, za kterou odpovídá Poskytovatel.
7.8 Zákazník bere na vědomí, že pokud se vůbec nebude jednat o vadu Systému, či se bude jednat o takovou vadu, za kterou neodpovídá Poskytovatel, bude Poskytovatelem za odstranění vady účtována částka dle aktuálně platného Ceníku (položka „servisní zásah nad rámec předplacené podpory“), ledaže součástí předplatného u daného Zákazníka je i dosud nevyčerpaná předplacená podpora.
7.9 Případně dodatečné změny či úpravy Systému na základě požadavků Zákazníka budou Poskytovatelem účtovány stejně jako odstranění vad dle čl. 7.8 Podmínek.
7.10 Bude-li Zákazníkovi či třetím osobám v souvislosti se Systémem a jeho užíváním po uzavření Smlouvy způsobena škoda, omezuje se případná odpovědnost Poskytovatele za tuto škodu na částku ve výši rovnající se maximálně ceně za roční licenci k Systému bez DPH (výši základní ceny pro roční předplatné). Za případné škody způsobené v této souvislosti komukoliv před uzavřením Smlouvy Poskytovatel neodpovídá.
7.11 Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel není odpovědný za výpadky Systému, které jsou způsobené činností Zákazníka či osob, kterým Zákazník umožnil do Systému přístup, či třetími osobami nebo dalšími skutečnostmi nezávislými na Poskytovateli (např. hackerským útokem, problémem s hostingem, výpadkem sítě, nevhodným operačním systémem či hardwarem Zákazníka, apod.).
7.12 Mezi Poskytovatelem a Zákazníkem může být případně uzavřena servisní smlouva, jejímž předmětem budou individuální podmínky ohledně servisu a aktualizací Systému.
8. Ukončení Smlouvy, sankce
8.1 Smlouva zaniká kdykoliv dohodou smluvních stran anebo uplynutím doby, na kterou byla uzavřena, tj. neprodloužením licence k užívání Systému po vypršení doby předplatného. V průběhu trvání Smlouvy nelze Smlouvu jednostranně vypovědět, je však možné od ní odstoupit, a to buď ze zákonných důvodů nebo z důvodů uvedených níže v tomto článku Podmínek. Poskytovatel je povinen informovat zákazníka o záměru neprodloužit předplatné nejméně 6 měsíců před skončením doby, na kterou bylo předplatné sjednáno.
8.2 Pokud si Zákazník nepřeje prodloužit licenci, oznámí to před vypršením její platnosti Poskytovateli, případně provede zrušení svého uživatelského účtu v Systému. Zákazníkovi následně již nebude vystavována zálohová faktura s předplatným na další období. Po skončení platnosti stávající licence bude Zákazníkovi přístup do Systému zablokován.
8.3 Poskytovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit, (i) pokud bude Zákazník v prodlení s úhradou jakékoliv platby vůči Poskytovateli déle než 30 dnů, nebo (ii) pokud Zákazník neposkytne Poskytovateli součinnost potřebnou zejména pro údržbu, aktualizaci či úpravu Systému, nebo (iii) pokud Zákazník porušuje podstatným způsobem Smlouvu nebo tyto Podmínky (zejména např. zasahuje do autorského práva Poskytovatele k Systému, užívá Systém k jinému než smluvenému účelu, porušuje povinnosti stanovené v čl. 6 Podmínek, apod.).
8.4 Zákazník je oprávněn od Smlouvy odstoupit, (i) pokud Systém bude z důvodu nikoliv na straně Zákazníka nefunkční/nepoužitelný pro sjednaný účel užívání a Poskytovatel nezjedná nápravu ani do 30-ti dnů poté, co jej k tomu Zákazník vyzve, nebo (ii) pokud Poskytovatel bude v prodlení s obnovením přístupu do Systému déle než 30 dnů poté, co Zákazník uhradí příslušnou zálohovou platbu za prodloužení licence, nebo (iv) pokud nesouhlasí se změnou Podmínek.
8.5 Odstoupení od Smlouvy musí být doručeno druhé smluvní straně. Odstoupením od Smlouvy se Smlouva ruší a s účinky do budoucna (ex nunc) zanikají veškerá práva a povinnosti smluvních stran. Odstoupení je účinné doručením, není-li v něm uvedeno pozdější datum. Poskytovatel je oprávněn okamžikem účinnosti odstoupení zablokovat Zákazníkovi přístup do Systému.
8.6 Dosud nespotřebované předplatné, resp. jeho alikvotní část (za příslušnou zbývající část doby platnosti licence), bude do 30-ti dnů po odstoupení od Smlouvy vráceno Zákazníkovi. Odstoupení od Smlouvy však nemá vliv na povinnost Zákazníka uhradit Poskytovateli veškeré platby za období před odstoupením od Smlouvy, v němž Zákazník využíval Systém. Stejně tak nemá odstoupení vliv na nárok Poskytovatele na náhradu případné škody vůči Zákazníkovi.
8.7 V případě, že Zákazník neuhradí Poskytovateli řádně a včas jakoukoliv platbu na základě vystavené zálohové či běžné faktury, je Poskytovatel oprávněn zablokovat Zákazníkovi přístup do Systému, a to buď okamžitě, nebo jej může před zablokováním přístupu příp. ještě upozornit, vyzvat a poskytnout mu náhradní lhůtu k zaplacení.
8.8 Uhrazením zálohové faktury Poskytovatele po předchozím zablokování přístupu do Systému dojde k obnovení licence a Poskytovatel je povinen Zákazníkovi Systém znovu zpřístupnit na dobu, na kterou bylo uhrazeno předplatné.
8.9 Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel je za opětovné zpřístupnění Systému ve smyslu čl. 8.8 Podmínek oprávněn naúčtovat Zákazníkovi manipulační poplatek ve výši dle Ceníku.
8.10 Kterákoliv smluvní strana je oprávněna od Smlouvy odstoupit též v případě, že na druhou stranu byl prohlášen úpadek v rámci insolvenčního řízení, anebo pokud druhá strana vstoupí do likvidace.
8.11 Smluvní strany sjednávají ve prospěch Poskytovatele právo na smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení Zákazníka s úhradou jakéhokoli platby vůči Poskytovateli.
9. Ochrana osobních údajů (GDPR)
9.1 Zákazník, který je fyzickou osobou, bere na vědomí, že Poskytovatel bude zpracovávat jeho osobní údaje v souvislosti s dodáním Systému a poskytováním souvisejících služeb.
9.2 Správcem osobních údajů Zákazníka bude Poskytovatel. Ve vztahu k zaměstnancům či klientům Zákazníka, jejichž osobní údaje budou případně zpracovávány prostřednictvím Systému, je správcem osobních údajů vždy Zákazník. Poskytovatel je v postavení jejich zpracovatele.
9.3 Právním titulem pro zpracování osobních údajů Zákazníka je uzavřená Smlouva anebo souhlas se zpracováním osobních údajů u Zákazníků, kteří využijí pouze trial verzi Systému a následně neuzavřou Smlouvu. Souhlas se zpracováním osobních údajů dává Zákazník odesláním Registračního formuláře.
9.4 Pokud jde o osobní údaje, jejichž správcem je Zákazník anebo případně jeho klient, odpovídá Zákazník za to, že ke zpracování těchto údajů existují platné právní tituly.
9.5 Právním titulem pro zpracování osobních údajů zaměstnanců či klientů Zákazníka je tato klauzule o zpracování osobních údajů obsažená v tomto čl. 9 Podmínek.
9.6 Zpracovávání osobních údajů Zákazníků či jeho zaměstnanců nebo klientů je nezbytné za účelem plnění smluvních závazků Poskytovatele v souvislosti s uzavřenou Smlouvou a za účelem zajištění plné funkčnosti Systému. Pro tyto účely jsou osobní údaje Poskytovatelem zpracovávány.
9.7 Poskytovatel bude zpracovávat osobní údaje vždy pouze v rozsahu nezbytném pro výše uvedené účely zpracování.
9.8 U Zákazníků to bude zpravidla v rozsahu: jméno a příjmení, datum narození, identifikační číslo, sídlo podnikání, bydliště, kontaktní údaje, číslo bankovního účtu a počet zaměstnanců.
9.9 U zaměstnanců či klientů Zákazníka to bude zpravidla v rozsahu: jméno a příjmení, kontaktní údaje, osobní identifikační číslo – kód, dodací adresa, pracovní zařazení a údaje o případných stravovacích omezeních jako např. diety, alergeny, apod.
9.10 Osobní údaje budou Poskytovateli za účelem jejich zpracování předány vždy Zákazníkem, a to např. prostřednictvím jejich vložení do Systému či jiným vhodným způsobem. Zákazník odpovídá za to, že osobní údaje budou úplné, aktuální a přesné.
9.11 Zpracováním osobních údajů Poskytovatelem se rozumí zejména jejich shromažďování, ukládání na nosiče informací, používání, třídění nebo kombinování, blokování a likvidace s využitím manuálních nebo automatizovaných prostředků.
9.12 Poskytovatel bude uchovávat osobní údaje pouze po dobu nezbytně nutnou k dosažení zamýšleného účelu jejich zpracování či případně po dobu, po kterou mu to ukládají platné právní předpisy. Po ukončení jejich zpracování provede Poskytovatel jejich výmaz, příp. je na žádost Zákazníka předá Zákazníkovi na příslušném nosiči.
9.13 Poskytovatel pro účely plnění jeho povinností při zpracování osobních údajů dle tohoto článku Podmínek přijme taková technická a organizační opatření za účelem zabezpečení ochrany osobních údajů, aby maximálně eliminoval riziko jejich náhodného nebo protiprávního zničení, nebo jejich ztráty či pozměnění, možného neoprávněného nebo nahodilého přístupu třetích osob k osobním údajům, nebo neoprávněného přenosu osobních údajů.
9.14 Zpracovávané osobní údaje nebudou Poskytovatelem předávány třetím osobám ani do jiných států.
9.15 Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o zpracovávaných osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních přijatých k jejich ochraně, a to i po skončení platnosti Smlouvy.
9.16 Zpracování osobních údajů Poskytovatelem bude probíhat v souladu s platnými právními předpisy, zejména pak s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (tzv. „nařízení GDPR“).
9.17 Další informace o zpracování osobních údajů Poskytovatelem, vč. katalogu práv subjektu údajů, jsou k dispozici na Webu (https://www.objednavkaobedu.cz/front/files/gdpr.pdf).
10. Doručování, komunikace mezi smluvními stranami
10.1 Smluvní strany spolu mohou při řešení záležitostí vyplývajících z jejich smluvního vztahu komunikovat jakýmkoliv způsobem, tj. osobně, telefonicky, elektronicky, či prostřednictvím Systému.
10.2 Budou-li si smluvní strany doručovat písemnosti, dokumenty či oznámení, anebo budou vůči sobě právně jednat, použijí kterýkoliv z níže uvedených způsobů doručování, a to i v případě, že právní předpisy vyžadují pro určité právní jednání písemnou formu.
10.3 Není-li výslovně uvedeno jinak, termín „doručení“ či „oznámení“ použitý v těchto Podmínkách či ve Smlouvě znamená doručení určité písemnosti, dokumentu či sdělení osobně (příp. kurýrem), poštou nebo elektronicky (e-mailem/datovou schránkou/prostřednictvím Systému).
10.4 Jakékoli oznámení, sdělení, pokyn či jiná písemnost se považují za doručené (i) v případě doručení osobně nebo kurýrem okamžikem jejich doručení či odmítnutím převzetí zásilky adresátem, (ii) v případě zaslání doporučeně poštou okamžikem jejich doručení, které bude potvrzeno podpisem adresáta, nebo uplynutím tří pracovních dnů od předání zásilky na poště k odeslání v obálce s nadepsanou adresou příslušné smluvní strany, pakliže doručení nebude potvrzeno adresátem dříve, (iii) v případě zaslání e-mailem v den elektronického potvrzení doručení zprávy (které obdrží odesílatel) na e-mailovou adresu odesílatele, tj. e-mailovou adresu Poskytovatele uvedenou na Webu/e-mailovou adresu Zákazníka, kterou Zákazník uvedl, jinak třetí (3.) pracovní den ode dne jejího odeslání za podmínky, že skutečně došlo k doručení a (iv) v případě doručování do datové schránky dnem, kdy se do datové schránky přihlásila oprávněná osoba, jinak desátým (10.) dnem od dodání zprávy do datové schránky adresáta, (v) v případě doručování prostřednictvím Systému okamžikem, kdy se Zákazník do Systému přihlásí, jinak nejpozději třetí (3.) pracovní den poté, co je daná zpráva či dokument k dispozici k přečtení či stažení v Systému.
10.5 Prostřednictvím Systému lze doručovat pouze v době, kdy Zákazník nemá zablokovaný přístup.
11. Závěrečná ustanovení
11.1 Tyto Podmínky jsou vždy v aktuálním znění k nahlédnutí k dispozici na Webu.
11.2 Podmínky jsou součástí všech smluvních vztahů mezi Poskytovatelem a Zákazníky, a to vždy v jejich aktuálním znění.
11.3 Právní vztah mezi Poskytovatelem a Zákazníkem se řídí právním řádem České republiky.
11.4 Nestanoví-li Smlouva něco jiného, použijí se tyto Podmínky. Nestanoví-li tyto Podmínky něco jiného, použijí se podpůrně platné právní předpisy České republiky, zejména pak zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění; tím však nejsou dotčena tzv. kogentní ustanovení právních předpisů.
11.5 Smluvní strany sjednávají výlučnou místní příslušnost soudu pro jakýkoliv případný spor vzniklý mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, na který se užijí tyto Podmínky, tak, že bude určena vždy podle obecného soudu Poskytovatele; místně příslušným soudem tak bude věcně příslušný soud, v jehož obvodu má Poskytovatel své rejstříkové sídlo.
11.6 Tyto Podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 14. 10. 2024
V Havlíčkově Brodě, dne 14. 10. 2024
Optimal program s.r.o.